1001gedachten

Your tagline

19
May

Gouden kortingsbergen

dinsdag 19 mei 2009

Ze zijn eigenlijk net zo erg als de spammers [url=/6/Plakje_ham.html]waar ik het eerder over had[/url]. ’Onze producten sluiten perfect bij elkaar aan en ik denk dat we onze omzet kunnen verdubbelen als we een samenwerking aangaan!’ Jullie omzet ja, want ik heb nog nooit van jullie product gehoord. En de producten of diensten die ergens vaag wel een belletje doen rinkelen zijn zo ontzettend niet interessant. Mijn omzet is het viervoudige per jaar wat jullie in alle vijf jaar dat jullie bestaan nog niet hebben binnengeharkt!

Als je dan terugmailt dat je deze gouden berg voorlopig even niet beklimt omdat je andere prioriteiten in je salesmanagement hebt gesteld dan accepteren ze geen nee als antwoord. Dan willen ze het graag in een persoonlijk gesprek toelichten. Of je volgende week tijd hebt om eens rond de tafel te gaan zitten. Ik heb wel tijd, maar geen zin. Ik vind het zonde van de benzine om naar Noord-Brabant of Zuid-Limburg af te reizen om te luisteren naar een uur gewauwel waarbij duidelijk wordt dat het niet gaat om wederzijdse merkversterking, maar om het vergroten van het afzetgebied voor het lullige en slechtlopende productje dat je op de markt brengt.

Ja, ik ben arrogant. Ben ook trots op het product dat ik verkoop. Het is een uniek product en het merk is een hoop centen waard. Scheelt dat ik het product niet zelf heb ontworpen of gemaakt, dan kom ik misschien wat minder hooghartig over? Wat zou het ook! Ik kan geen leuke projectjes starten met elke nozem die mij mailt. Dan zou mijn omzet inmiddels wel verbiljoenvoudigd zijn....dat wel. Ik zou echter ook een productsite moeten lanceren waar van ellende niet meer uit op te maken is wat voor product ik nu eigenlijk verkoop. Want er moet natuurlijk wel voor elke betrokkene bijstaan dat het ‘powered by’, ‘mede mogelijk gemaakt door’ of ‘sponsored by’ is. Wat is er mis met gewoon een goed product ontwikkelen en je eigen strategie volgen? Gewoon lekker zelf alle eer opstrijken en een betrokken publiek genereren?

Uiteindelijk blijkt overigens zelfs dat de interessemail niet eens gaat over een volwassen product of dienst. Nee, eigenlijk beginnen ze net en dus vonden ze het logisch en marketingtechnisch slim om gewoon lekker een potje te liegen en te proberen te profiteren van een bedrijf dat al jaren tijd, geld en moeite steekt in het hooghouden van een goede naam en positieve reputatie.

’Als samenwerking dan geen optie is, kunnen we dan iets regelen met een aantrekkelijke korting misschien?’ Aaaargh!



Trefwoorden: Omzet, marketing, korting, spam, leuren
3771 keer bekeken

Geef jouw mening over of reactie op bovenstaande:
Naam
Email Wordt niet getoond!
UpdateJa, stuur mij een mail wanneer iemand reageert op dit item
Homepage: http://
Bericht
Spamcheck: Welke dag van de maand is het?

Over mij

Je leest hier 1001 gedachten van mij: Anneke. 38-Jarige, gelukkige vrouw. Samenwonend met man, bewust zonder kids. Mijn verhalen gaan over gevoelens, ervaringen en emoties. Alles wat het dagelijks leven kleur geeft, vormt voor mij inspiratie om van mij af te schrijven.

Zoeken


Recente items

Op de hoogte blijven?

Top zoekwoorden

  • hoe kom je klaar
  • hoe komt een vrouw klaar
  • hoe kom je klaar
  • hoe kom ik klaar
  • hoe komt een vrouw klaar
  • hoe kom ik klaar
  • waarom trouwen
  • anaal klaarkomen
  • anaal orgasme
Anderen vertellen over dit item?